Look at the light of the sun, not the darkness of the moon.

Hej! Ett tag sedan sist, va? Har inte haft någon tid att använda datorn på väldigt länge.
Har varit på SUM-konferansen under de senaste 4 dagarna och jag har bara positivt
att säga om den. Hade hört massa gott om konferansen och det var den verkligen.
Detta var mitt första år och jag ska absolut dra dit igen nästa år, om Gud vill.
Föreläsningarna var underbara och intressanta och jag lärde mig massa nytt som jag
inte visste innan. Det var en sån fin stämning där med alla de unga muslimerna.
Allt man egentligen söker efter är gemenskap och där fanns det. Det var faktiskt fyra
olika personer, två tjejer och två killar, som blev muslimer. Jag vet att de kände sig
jättevälkomna för Gud tar emot med öppna armar. 

Jag hade en specifik favorit, det var nämligen en man som berättade för oss om sin
sista tid med sin fru som hade cancer. Gud vad alla började gråta, nästan hela aulan
som var fylld med ungefär 500 personer, om inte mer, började stortjuta. Men berättelsen
hade verkligen en jättefin sida också och jag ber så att hans vackra fru får komma till
paradiset, inshAllah.

Jag har fortfarande inga bilder, ingen digitalkamera här inte. Sorry. Nu är ialla fall vårt
påsklov över. Imorrn är det skola och jag har absolut inte längtat. Det här lovet har vart
lärorikt, skönt och kul. Har dessvärre inte pluggat någonting. Alltså jag vet inte vad det
är med mig, det känns som att det inte ens är värt att plugga någotmer.. Fattar inte
varför. Min motivation och drivkraft är borta, det enda jag vill göra är att vila och ta det
lugnt. Hoppas bara det här är en fas för det är inte okej. God Natt kära läsare!

btw, nu är det verkligen vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0