believe and you will find your way

Sitter hos min mormor nu och försöker verkligen plugga men det
går inte! Kommer in på annat hela tiden. Håller på med mitt psykologi
arbtete som handlar om schizofreni. Tror att det kommer bli väldigt
intressant. Har kollat upp massa videoklipp på youtube som handlar
om patienter med just schizofreni. Läskigt. Det är verkligen skrämmande
hur man kan förändras som människa och jag tycker verkligen synd om
familjemedlemmarna till de som har sjukdomen. Fatta att en person som
man har levt med hela livet helt enkelt inte "finns" längre. På ett sätt
är det nästan värre än att dö.

Sen såg jag videoklipp på olika seriemördare som Charles Manson, Edmund
Kemper och Aileen Wuornos. Alltså människor! Såg lite intervjuer med de
och jag blev så sjukt skrämd men ändå fascinerad. Man ska aldrig
rättfärdiga mördares handlingar, men jag kan inte låta bli att fascineras
av dem. Hur tänker dem och vad fan pågår i deras huvud? Vissa av de är
så sjukt intelligenta (t.ex. Kemper som hade ett IQ på 136 - ett geni)
och manipulativa. Det känns som att man inte kan lita på någon
nuförtiden. Försöker bara förstå hur en människa kan mörda sin egen
mor, hugga av hennes huvud och sedan våldta henne. Jag är mållös.
Men det kommer alltid finnas såna här människor och det är väl bara
bra att jag inte riktigt förstår hur en sådan individ fungerar, jag vill
absolut inte fatta hur människa kan göra sånt. Men det är fortfarande
galet intressant och jag börjar fundera på om psykologi är något för mig.
Att studera en mentalt sjuk persons beteende och gå in i dens hjärna.
Hmm.. Aja. Herrå!


Kommentarer
Postat av: venus

börja kolla på Dexter, världens häftigaste seriemördare! han är sjukt underhållande!!

2009-12-30 @ 21:08:41
URL: http://planetenvenus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0