there.is.no.place.like.home.

Bestämde mig för att ta en liten promenad, tänkte att det skulle hjälpa mot
huvudvärk och magont. Och det gjorde det. Kändes lite instängt hemma och
en liten runda ute i naturen gör alltid gott. Jag har snackan mycket om att det
är jättefint ute nu med snön, ni skulle sett hur det såg ut idag. Det var så jätte
vackert ute med solen som sken, och himlen som var blå med några vita moln
utspridda här och där. Och snön som  såg helt orörd ut täckte hela marken.
Nu vill jag inte att vintern ska någonstans, faktiskt.

När många hör ordet husby så vet jag att man tänker negativt på en gång, men
jag har börjat inse att husby inte är en så farlig plats att leva på. Det är ganska
nära till city och väldigt nära till grönska - jag behöver bara gå ut från huset så har
jag natur så det räcker. Nästan allt man kan vilja ha finns här. Men. Det är klart
som fan att jag vill härifrån snart. Jag behöver omväxling och jag tänker inte
spendera hela mitt liv här. Men det är nog ganska så naturligt att tänka så, jag
tror de flesta vill flytta till ett nytt ställe så fort de blir vuxna. Det jag försöker säga
är att Husby alltid kommer att vara mitt hem, var jag än bestämmer mig för att
bo när jag blir äldre. Jag har växt upp här, och såna minnen går inte att glömma lätt.


Snow: One of my favorite things in life (Japan: March 17th, 1998) by Karenglynn.

Kommentarer
Postat av: hibo

vad söt det sista lät :D

men aja thats true vart man än går så kmr det finnas ett ställe som man kan kalla ett hem ! :D

2009-02-24 @ 16:13:06
Postat av: Soraia

Hahah tack! :D



Ja, precis. Man går vidare i livet, men som du sa: ett ställe kommer alltid vara ens "hem" (:

2009-02-24 @ 18:13:25
URL: http://twistedtail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0