it's too bad that you can't see

Hej! Har vart och kört bil idag med. Det blev 2 timmar idag. Najs!
Varje "körlektion" är ungefär 25 minuter lång och man ska köra totalt 30 stycken
och idag har jag alltså kört 4 stycken och igår 2 (en timme), alltså har jag 6 avklarade.
Yes! Snart får jag göra mitt prov så har jag förhoppningsvis mitt körkort i hand innan
skolan börjar igen. Min körlärare är skit gullig! Han säger åt mig att stanna varje gång
han ser något intressant som han kan börja prata om. Vi kan tillexempel köra förbi
den kinesiska ambassaden och han börjar babbla om den och när den byggdes.
Samma med olika vägar, han bad mig till och med stanna upp när han såg en flock
med gäss så han kunde börja berätta om hur de flyttade till Finland och hur de är
stort problem i dagens samhälle och blah blah blah. Men han är jättegullig!
Körintruktör och turistguide i en och samma människa alltså.

När jag kom hem drog jag och kusinen in till stan, hon skulle shoppa skor, jag var fattig.
Men kollad i mitt konto och det fanns lite pengar där.. Kanske stipendiet som kommit?
Hon fick med sig 3 par skor och sen så käkade vi på Hesburger. Åh, det var skitgott!
Det var lätt godare och fräschare än donken och till skillnad från donken så blev inte jag
hungrig igen efter 40 minuter.. Aja. Nu ska jag se på mer True Blood! My new addiction!
 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0