outsmarted

Äntligen helg! Just nu är jag galet trött, har vart på en aaslång promenad
med familjen, vi stack hemifrån vid halv tio tiden, jag och pappa joggade
lite medan de andra gick lite hursom. Väl hemma igen körde jag lite på
boxningssäcken - det var länge sedan sist! Så nu är jag helt trött, ögonen
svider och händerna skakar. Helt öm överallt. Pappa brukar promenera/
jogga typ 4 ggr i veckan och han har förlorat typ 3 kg varje vecka, vettefan
hur han lyckas! Så, jag ska försöka hänga med honom. Vi får se hur bra det
går.

Ska strax fixa lite här hemma, sen ska jag och syster hem till mormor där alla
är samlade. Vi ska hälsa morbror hejdå med en stor festmåltid (somalier ska
alltid ha mat med i bilden), efter det ska jag dra till en släkting där jag ska sova
över. Ska fixa filmer och snacks så vi kan ha trevligt sen.

Igår efter skolan drog jag, Elise och Emilla till Rissne där vi mötte upp Emillas
kusin. Vi tog oss alla till Emillas pappas pizzeria och käkade jättegoda oxfilé
pizzor och massa pommes. Snällt att vi får käka där. Efter det drog vi hem till
Emilla och såg på filme Marie Antoinette. Jag fick världens allergi-attack för
hennes katt Keso. Det har aldrig vart så hemskt som igår, kunde inte ens andas
nästan. Vi fick ha nästan hela fönstret öppet i hennes rum, stackarna frös som
fan. Vi käkade massa gott där, ckokladkaka, té, nachos med guacamole och godis.
En skön fredag! När jag kom hem däckade jag nästan direkt. 
 
 

Emilla och hennes kusin Rabia

Vi har fått en till, färschare TV på 32! Den var fett billig också, typ 3000:- på Elgiganten :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha tack. Jo något sånt, eller i skolan =P Nej jag driver bara men tillfället kommer komma upp :)

2009-10-03 @ 14:38:29
URL: http://striveforit.blogg.se/
Postat av: venus

hehe, keso...?:P

2009-10-03 @ 19:13:26
URL: http://planetenvenus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0