i've fallen inlove for the first time and this time i know it's for real

Hej! Måste bara få säga; Eid Mubarak till er alla därute!
Ramadan har som alltid gått väldigt snabbt förbi och nu är det efterlängtade Eid
äntligen är här. Släkt och vänner samlas, ofta hos oss, och här brukar vi fira
med presenter, god mat och annat roligt. Det bästa är alltid när familj och vänner
samlas ihop. Ja, så nu har vi precis brytit årets sista fasta och snart ska det börjas
med all bakning och så. Har lovat mamma att baka både kärleksmums och socker-
kaka. Tidigt imorgon drar hela familjen till moskén och ber där alla muslimer har
samlats, sedan är det somsagt hem till oss.

Idag har jag vart i Kista Galleria med mamma och handlat gott, vi var dessutom
i Indiska och köpte bl.a. ljus och bordsdukar och så. Efter det mötte jag upp
några vänner och drog till stan där de shoppade lite, jag fick med mig ett nit-
armband. Vi fikade dessutom också. Det var hur roligt som helst, men man blev
SÅ trött att att gå runt i stan i typ 4 timmar. Gud vad ryggen värkte!
Som alltid vill man alltid ta med sig en massa saker hem från affärerna, men det
är inte alltid man kan göra det. Hoppas man samlar ihop nog med pengar från
släktingarna imorgon så jag kan spendera lite pengar (på kläder, ofcourse)!

Nu ska jag fixa lite hemma, är dock väldigt trött. Men, men, måste hjälpa mamma.
Vi får höras snart och som sagt - Eid Mubarak och må Gud välsigna er alla!


Kommentarer
Postat av: hibo

Eid Mubarak soraia, hope you get a bautiful day<3

2009-09-20 @ 14:12:13
URL: http://daqueenzs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0