Be it a rock or a grain of sand, in water they sink as the same.

Blir så himla less på dagens samhälle. Vad lever vi i för sjuk värld om människor spränger sig mitt i stan. Var kan man vara säker? Jag är bara så glad över att ingen skadades förrutom den förvirrade mannen som utförde dådet, herregud. Och det värsta är ju att människor får en ännu mer förvrängd bild av vad Islam egentligen är; det är strickt förbjudet att begå självmord inom Islam, dessutom ska man aldrig döda oskyldiga människor. Man får endast skada någon i självförsvar, Islam förbjuder skada t.o.m. mot växter och djur - hur kan man då gå omkring och döda människor? Och all denna snack om heligt krig. Vad pågår det för Jihad i Sverige, mitt i Drottningatan? Detta är inte rätt sätt.

Jag känner inte att jag behöver stå till svars för den här mannens hemska handlingar, bara för att jag är muslim, men samtidigt känns det som att jag måste få förklara, om det så vore att en enda person läste det här inlägget. Detta är hemskt, jag önskar bara han kunde förstå vad han gjorde mot alla andra muslimer och andra människor som får gå runt i skräck eller förtvivlan. Som sagt är jag otroligt lättad över att ingen skadades fysiskt. Må Gud vägleda oss alla, Amiin.


Kommentarer
Postat av: hibo

I LOOOVE DITT INLÄGG , sjuk människa, det är vad han är!!!! alltså självmord, döda andra, vart i religionen står det -,- alltså nu är det som om vi måste sitta och förklara att det han gjorde inte är islam!

2010-12-14 @ 19:43:54
Postat av: soraia

Ja VERKLIGEN Hibo! Det är helt hemskt det han gör, önskar människor tänkte mer på konsekvenserna innan man gör en handling.. :/



kram på dig

2010-12-14 @ 23:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0