Dag 1 – Presentera mig själv.

Om inte jag har presenterat mig ordentligt redan och ni inte vet så mycket om mig redan så ska jag göra det nu. Mitt namn är Soraia, jag är 19 år gammal och bor i Husby som ligger norr om Stockholm. Är ursprungligen från Somalia och föddes där, bodde där i 1,5 år innan vi var tvugna att flytta p.g.a. krig.

Jag har tre yngre syskon som bor hemma och två äldre som har flyttat ut. Min familj är det jag uppskattar mest i livet, skulle göra allt för de. Bor hemma nu och planerar att göra det ett tag framöver, åtminstone tills jag är klar med mina studier. Jag tog studenten i Juni i år och det var en av de lyckligaste dagarna i mitt liv. Just nu pluggar jag till sjuksköterska på Mälardalens Universitet i Eskilstuna. Dessutom jobbar jag lite extra på ett ålderdomshem i Sundbyberg. Jag har stora drömmar, vissa ganska möjliga andra lite mindre möjliga (som att skapa fred på jorden..).

Förövrigt tycker jag om att vara med mina vänner som jag uppskattar så otroligt mycket, läsa böcker, lyssna på vackra melodier samt att drömma. Och sova. Och äta.

Det var lite om mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0