Revenge is good for your health, but pain will find you again.

Hello! Hoppas denna måndag är finfin för er, det är den för mig! Har börjat dagen tidigt med föreläsningar, ny kurs och lite annat. Läraren tog med sig två foster som hade blivit aborterade, han hade med sig en 1-2 mån och en 3-4 mån i var sitt rör som vi fick kolla på, det kändes helt surrealistiskt att hålla i ett glasrör som innehöll en död bebis.

Åkte från Eskilstuna vid två och mötte upp fina Muna i Västra Skogen där vi gick till Huvudsta Loppis, hehe! Muna hittade en supercool jacka. Påväg hem mötte vi underbart sköna Resul som är så galet vis att det inte är sant. Han är defenitionen av lill-gammal, han är lite som en vandrande bok - så smart! Vi hade diskussioner om allt från hjälporganisationer och litteratur till Islam. Intressant kille! Pinsam som jag är så ska jag skratta till när Muna drar ett skämt, och jag ramlar.. Typiskt mig.

Igår kväll var jag och Zeinab hos storesyskonen för att laga en överraskningmiddag till storebrorsan. Han är verkligen huuuur dålig som helst, vi lurade honom så han trodde vi hade glömt hans dag, men icke sa nicke! Dock var han lite irriterad för han inte hade fått ett enda grattis sms från oss. Vi var hela familjen och farbröderna hos de och käkade ris, potatis, lax, sabaayad med suugo (somalier fattar) och kyckling och supergoda räk-crostinis som blev en hit! Till efterätt blev det en tårta, mums! Skrattade så jag nästan pissade på mig igår, jag har en helt galen släkt :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0