lights will guide you home

Hello! Äntligen helg! Mamma Mia, trånade efter den här dagen
redan i måndags. Och nu är den här! Jag hoppas att ni är minst
lika extatiska över att det är fredag. När de flesta ska ut och 
dansa ska jag stanna hemma och mysa under täcket/i soffan
med en film. Får se vad det blir, är lite sugen på en Meryl Streep
film. Hon funkar alltid!

Gick till U.G. direkt efter skolan och snackade med en person
som jobbar där (som btw ligger väldigt varm om hjärtat) om ett
potentiellt jobb. Fick inte direkt det svar jag ville ha, men det
låter lovande till en del. Kan inte gå in på det så mycket, vill inte
jinxa det. Träffade även Naghmeh där. Det var mucho trevligt
att få se den pricken och hon berättade om att vi skulle ordna en
träff med alla tjejerna från tjejgruppen när vi gick i 8-9an. Ska
bli toppen för jag har verkligen saknat den gruppen och delen av
mitt liv.

Hmm.. Nu är jag så trött som en människa kan bli, ska först
vara snäll och diska och efter det blir det Meryl Streep. Ha en
underbar fredagskväll så hörs vi snart! 
 
 


Kommentarer
Postat av: sara

hej! har förståt att du har körkort! jag undrar bara hur långt tid det tar ?? jag fyller 18 i september och har inte ens börjat övningköra men ska börja med det snart... anyway blir jätte tacksam om du svarar =)

2010-01-16 @ 01:42:43
Postat av: soraia

Hej Sara! Det beror helt på hur du är och hur mycket du tränar och så. För mig tog det ungefär 7-8 månader, dvs från att jag började övningsköra med pappa (och jag hade aldrig rört en bil innan dess), tills att jag tog körkortet. Om du tränar hårt så kan det gå snabbare.



Började med körskolan i somras och det tog ungefär en månad innan jag var klar med alla körlektion + alla teorilektioner. Och som tur var klarade jag teorin och körprovet första gången.



Som sagt - beror helt på hur mycket du är villig att köra hårt och hur mycket hjälp du får, då tror jag du kan ta det snabbt. Alltså - några månaders individuell träning med pappa (och det måste du fixa tillstånd till) och efter det körskolan.



Lycka till!

2010-01-16 @ 14:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0