Money's just a piece of paper, gold is blinding don't you see

Hello! Det är fredag idag, som jag har längtat! Det har vart en intressant dag. Den började med en föreläsning om destruktiva sekter där världens sötaste man kom och pratade med oss om sitt liv inom sekten Jehovas Vittnen och hur hemskt hans församling och hans familj behandlade honom. Jag ville verkligen ta hand om honom typ. Man märkte hur dåligt han mådde efter att ha tagit sig ut från sekten och efter det vägrade hans familj och vänner ens prata med honom. De vände håll om de såg honom på gatan. Det gick så långt att han blev så deprimerad att han försökte begå självmord. Vilken tur att han misslyckades säger jag bara! Men han lever ändå med djupa psykiska besvär och han lider av postraumatiskt-stressyndrom och han går på terapi. Hoppas han blir bättre! Allt slutade med att jag och Deniz grät, så sorgligt som det var.

Vi hade en väldigt lång håltimma och den spenderade vi i Stora Aulan där det var en Michael Jackson-trubute grej. Några tjejer dansade till hans låtar. De var kanske inte världens bästa men de var modiga som försökte! Mattelektionen gick assnabbt (thank God). Gick dock iväg en snabbis för att spela spel på datorn, det blev självklart Farmville!

Nu måste jag diska för efter det ska jag hem till Elise och se på några Scrubs avsnitt tillsammans. Efter det ska hela gänget som består av Elise, Zoe, AnnaClara, Clara, jag, Deniz och Catalina mötas upp. Vi ska på metal-konserten som jag tror jag nämnde igår. Det ska bli väldigt intressant! Haha! Men det måste ju finnas en första gång för allt ellerhur? Även om jag kommer sticka ut som fan så har jag mina tjejer och vi kommer ha jättekul! Ha det bäst!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0