roses are red, violets are blue

Hola! Har precis skrivit klart mitt religionsarbete om skriftlösa religioner, valde att skriva om samerna. En väldigt intressant folkgrupp måste jag säga, skulle vilja testa att vara same någongång! Hela naturgrejjen lockar mig något enormt. När jag läste om samernas historia i Sverige fick man veta hur hemskt de har behandlats, usch. Fattar inte grejjen med den här jävla "västerländska civilisationen" som ska spridas. Herregud.. Vilken civilisation då, när man går runt och tvingar folk till något dem inte vill? Vilket budskap visar man då? Det är ganska mycket dubbelmoral i hela grejjen, vill spy på folk. Nu ska jag inte bli upprörd, ska bara hoppas gott för världen. Det finns väl fortfarande hopp för mänskligheten? Hope so. 
 
 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0