Boy you must have lost your way from heaven, could it be for me you came so far?

Hej! Har haft en riktigt bra fredag måste jag säga! Förrutom att ha tvättat massa kläder och storstädat i stort sett hela huset (inte själv dock, pjuh), så har det vart en mycket trevlig dag. Idag skulle Elise (och Anna) firas. Vi vart och bowlade, närmare bestämt disco-bowlade, haha! Det var häftigt med massa neon-ljus och så. Det var galet roligt! Även om jag verkligen SUGER på att bowla så hade jag askul. Men det är ju sällskapet som gör allt.

Det var inte bara därför jag vart så lycklig idag, har nämligen fått hem mitt paket från ActionAid med info om mitt fadderbarn. Världens vackraste lilla flicka på 6 år från Indien. Så fort jag öppnade paketet och såg fotografiet började jag gråta.. Har länge tänkt på detta med hjälporganisationer och hur många tjänar mycket pengar på
välgörenhet, för att stoppa pengar i egen ficka. Men jag tycker inte att man kan dra alla över en kam, alla hjälorganistioner är inte likadana, och med ActionAid kan man följa fadderbarnets/byns utveckling och samtidigt hålla kontakt med barnet. Så jag är inte naiv eller godtrogen som min pappa kallade mig, vi hade världens diskussion om detta och han var tydligen inte så förtjust i hela grejjen. Men men, ibland måste man följa hjärtat. Och mitt hjärta känner verkligen för den här lilla flickan. Känns inte så bra att skriva ut t.ex. namn och annan info, så jag låter nog bli. Kan ni säkert förstå. :)

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0