hmm

Satt precis nu och gick igenom gamla inlägg från bloggen, och fastnade för ett specifikt från december förra året där jag höll på att snacka om ett schizofreni arbete som jag skrev då och hur intressant det är med psykiska sjukdomar och människans hjärna i allmänhet. Hur fungerar vi? Vad är vår hjärna egentligen kapabel till? Har alltid vart sjukt intresserad av sånt. Anledningen till att jag tar upp detta är eftersom att jag nu under några dagar har funderat på att senare jobba med sjukvård inom psykiatrin. Förstår ni hur häftigt det skulle vara? Det är ju galet spännande, det finns så mycket att ta reda på! Får nog spinna vidare på det här..


Kommentarer
Postat av: Assis

Det är inte häftigt eller spännande nånstans. Bara sorgligt. Har spenderat halva mitt liv i såna där ställen pågrund av att en nära åker in och ut hela tiden. Så tro mig, jobba inte där om du har lätt för att vara objektiv och känslomässigt kall.

2010-10-22 @ 17:41:52
Postat av: soraia

Oj! Tack för att du delade med dig, bra med en inside-blick. Vet fortfaranade dock inte hur jag känner inför frågan, vet att den absolut kommer bli påfrestande, det ä människor vi pratar om. Men jag är verkligen inte känslomässigt kall, skulle inte säga att jag var det. Men som sagt, detta var mer en tanke

2010-10-23 @ 00:37:48
Postat av: Assis

Haha jo jag tror att jag känner dig LITE iaf för att veta att du inte är i närheten av känslomässigt kall. Men vet du, om det är något du VERKLIGEN vill göra, då ska inget stå i din väg, man kan alltid träna upp sig själv för att kunna hantera svåra situationer.

2010-10-25 @ 15:12:14
Postat av: soraia

Ja, det var precis så jag tänkte! Tror att man är kapabel till mkt mer än man tror att man är. Sen så blir det självfallet svårt väldigt ofta, det är inte precis en dans på rosor att jobba med mentalt instabila människor. Men jag är och kommer nog att vara väldigt fascinerad av hur vi människor fungerar. Sen känner jag att jag kan ha mycket att erbjuda också, tycker att jag hanterar människor bra. Vi får se! Detta var som sagt mest en tanke :)

2010-10-25 @ 22:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0