recklessly, headlessly in love with you

Hej! Den här dagen har bestått av ett 8-14 pass på jobbet, fick gå lite tidigare då jag hade lovat Shiva att hjälpa till med ett evenemang i plattan som var idag. En kvinna från metro gick och tog massa bilder och våra namn, D'oh, hoppas inte jag kommer med bara..  Det var ett stort evenemang för miljön, det var lite uppträdanden och olika tält där bl.a. Greenpeace och andra stod. Jag var under ett tält vid namn "Dress off, dress on" och hjälpte till. Det är ett par duktiga tjejer som har kommit på idén, konceptet går ut på att man tar med sig kläder som man har hemma och inte använder, lämnar in de och så många plagg som man har hämtat får man byta sig till. Riktigt bra! Som secondhand-shopping, men gratis, och dessutom får någon annnan det du själv inte vill ha. Så slipper man slänga massa saker, det är sjukt hur vi lever i ett slösar-samhälle, fan vad jag skäms ibland. Jag är inte så bra heller, jag erkänner, men jag försöker hela tiden med att ta hand om mina avfall och minska de. Vår familj är en riktig slösar familj, vilket är super-pinsamt, men jag försöker ändra på deras synsätt också. Men vi har en lång bit kvar.

Är lite grinig just nu, har mensvärk och är allmänt trött. Ska ta och städa lite här hemma innan mina föräldrar kommer hem från bion, de ska väl inte få komma hem till ett stökigt hus inte. Haha! Sedan ska jag läsa lite och dricka mitt Roiboos thé som jag äntligen köpte hem igår. Ha en fortsatt trevligt söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0