I've made up my mind, I aint waistin no more time.

Lördag idag, vilket kan betyda fest och vila för de flesta. Men jag ska jobba. Ska försöka jobba två dagar/vecka nu, och som det ser ut med tiderna på jobbet kan jag endast hoppas att de går bra för min del. Det var ett tag sedan jag var där nu. Eller egentligen inte, men en stor omvändning från att ha jobbat typ varje dag i juli och augusti. Hade egentligen velat gå på festivalen i Äggebygård som är idag och imorgon, men ibland så gåre inte som man vill! Jobbar nämligen imorgon med.

Gårdagen var det som sagt Eid och då spenderade jag dagen med min familj, vilket vi alltid gör. Tycker man ska spendera Eid med sin familj och speciellt sina syskon. Även om alla muslimer firar Eid så är det främst en högtid för barnen att fira, alla får presenter och pengar. När vi var små så längtade vi alltid så sjukt mycket till att få vakna upp och få gå till moskén, få klä sig fina och träffa alla släktingar och kompisar. Sen presenterna, vilket barn gillar inte presenter? Så därför tycker jag att man ska försöka spendera dagen med sina småsyskon och göra så att de har det så roligt som möjligt. Vem vill minnas en dålig Eid dag liksom?

Slut babblat nu, ska ta och be nu, sedan klär jag på mig och går till jobbet. Toodles!
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0