Dag 8 – Favoritsaker.

Mina favoritsaker.. Hmm. Denna var svår. Tekniska saker är defenitivt min mobil, kan absolut inte vara utan den, lämnar nästan hellre byxorna än mobilen hemma. Då ser jag kanske otroligt dum ut, men det är lugnt liksom, as long as I got my phone.

Men något annat som jag absolut älskar är ett fotografi jag har från min bal i nian där jag står helt lycklig med ett par vänner och min favoritlärare. Jag har också ett armband som jag skulle vara förkrossad om det hände något, det är nämligen en av få saker jag har kvar från min farmor. Jag har också ett jättevacker guldhalsband som jag har ärvt från min mormor som hon hade på sig på sitt bröllop, jag har lovat henne att ha på mig det om jag gifter mig. Till sist måste jag säga min Paulo Coelho bok med hans fina kärlekscitat. Dessa fyra saker är jätteviktiga för mig, men ännu viktigare är tanken och minnena bakom objektet. För ett objekt är ganska värdelös i sig, men det är meningen bakom den som betyder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0