Self-reliance is preparing yourself for partnership, equal partnership.

Hej! Har konstigt nog riktigt ont i skelettet, mest ryggskelettet, inte kul. Tror det beror på förkylningen, jag brukar få ont i mitt skelett när jag börjar få en riktigt ruskig förkylning.. Hjälp, det är inte bra tillfälle för en förkylning alltså..

Har haft en riktigt omtumland kväll måste jag få säga. Meningen var att jag skulle till en föreläsning i Rinkeby, men den var inställd pga en annan viktig föreläsning. Så jag, Hibo och min moster drog dit - säger bara att det var himla bra att vi fick chansen att gå på den idag. Det var en somalisk läkare från USA som jobbade med volontärarbete i Somalia, blev så rörd över alla människor som är drabbade av kriget. Vi såg hemska videor och bilder på deformerade, brända och amputerade människor. Jag blir så ledsen över sånt, att människor mår så dåligt, men samtidigt är jag väldigt tacksam över att jag har en familj, får gå i skola och inte behöver frukta för mitt liv varje dag. Jag tackar Gud varje dag. Vi satt alla den där där aulan och grät och grät, har så ont i huvudet nu pga att jag grät så mycket. Men det är dags att göra något. Vi ska försöka samla in pengar för hans arbete och för material som de använder, dessutom håller de på att bygga ett sjukhus i Mogadishu - jag frågade honom när de har planerat att bygga klart, vill självklart åka dit och förhoppningsvis kunna jobba där en vacker dag. Fick information och uppgifter från honom så man kan hålla kontakt. Underbart!

Sen påväg till mormor i Tensta så åker vi ner för rulltrappan påväg till tåget, så går en riktigt berusad man ner för rulltrappan och han ramlar ner och slår ansiktet i stengolvet nedanför trappan. Jag har aldrig vart med om något så läskigt, det ljudet som hans huvud gjorde mot golvet var helt sjukt. Vi och massa andra hjälpte honom med att vända sig och han vart medvetlös i typ 10 min med en sprucken läpp och ett ögonbryn. Herregud vad jag blev skärrad! Men ambulansen kom och eftersom att det bara var jag och moster som såg fallet så fick vi berätta för ambulansen vad som hände och så.. Men han verkade må bra, inget brutet, men jag skulle tro att han hade en hjärskakning. Fy vad läskigt. Nu är jag trött i huvudet, i själen och kroppen. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0