True love might fall from the sky.

Hej! Gårdagen var en bra dag, jobbade och det gick bra. Jag är glad att jag slipper klaga på att jobba, jag har det bra och jag trivs, tack gode Gud. Det är dock så synd hur människor inte orkar ta sig tid till att stanna upp och verkligen se en individ, spelar ingen roll hur dement eller sjuk den är - en människa är en människa. Du ska se hur boendena skiner upp när de får tillfälle att prata med en anställd och verkligen umgås. Allt blir tyvärr så väldigt tekniskt och mekaniskt, man glömmer bort att det finns en människa bakom de förvirrade ansiktsuttrycken och sluddriga orden. Det är så sorgligt.

Efter jobbet åkte jag till Tensta. Där var syster min och vi var med min moster som hade gjort världens godaste wraps med kycklingwook, mm! Efter det satt vi framför TVn ett långt tag med godis, chips och läsk. Nu sitter jag här och är ganska trött. Har ont i fötterna och träningsvärk i rygg, bröst och armar. Känns himla bra! Vad jag älskar träningsvärk.

Imorgon är syskonens sista lovdag, samma för mig. Tänkte ta de till Biblioteket så vi kan låna lite böcker, tänkte lånad boken Attila av Klas Östergren som jag har hört är bra. Vi får se! Nu ska jag göra annat. Toodles!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0