Att åldras är som att bestiga ett berg. Man blir lite andfådd, men man får mycket bättre utsikt.

Hello! Min första dag på praktiken är avklarad och jag är MER ÄN NÖJD! Fick främst följa med en usk i börjarn då jag behöver mycket grundläggande omvårdnad så här i början av utbildningen, men var också mycket med min handledare. Har fått två helt underbara handledare att följa, åh är så gla'! Fick riktigt god kontakt med några av patienterna och det är det som verkligen förgyller arbetet. Mer än nöjd är jag ialla fall! Och det gjorde inte saken värre att jag fick sluta 1,5 timmar tidigare än egentlig utsatt tid. Hela gruppen av ssk och usk har så god sammanhållning, vilket gäng! Tyvärr så är det en sån där typisk hierarkisk struktur i sjukhuset, hatar att läkare ska typ tro att de är gudar.

Enda egentliga nackdelen var väl att jag vart såååå trött påväg hem, helt utmattad då jag fick typ 0 timmar sömn inatt. Kul att vara tvungena tt vakna vid 4 och sedan inte heller kunna somna under de få timmar man har. Mm..

Efter praktiken åkte jag till MQ och hämtade ut storebrors kostym som pappa hade lagt undan, har inhandlat den och storebror blev glad över sin förlovningspresent från mig. I'm glad! Nu vill björnen sova. God natt!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0